Türk Müziği Keman İcracılığında Ekol Olmuş İki Usta İcracı: Haydar Tat

Türk Müziği Keman İcracılığında Ekol Olmuş İki Usta İcracı: Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay

İndirimli Fiyat : 40,43TL
Taksitli fiyat : 12 x 3,74TL
İndirimli Fiyat : 40,43 TL
9786057809964
604257
Türk Müziği Keman İcracılığında Ekol Olmuş İki Usta İcracı: Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay
Türk Müziği Keman İcracılığında Ekol Olmuş İki Usta İcracı: Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay
40.43

Türk müziği 20. yüzyıla kadar meşk adı verilen öğretim yöntemi ile öğretilmiş ve aktarılmıştır (Hatipoğlu, 2017, 5). Bir nevi öğrencinin, hocanın icrasını taklit ederek eseri ezbere alma yöntemi olan meşk sisteminde zamanla öğrenim ve öğretim süreci içerisinde bazı aksaklıklar meydana geldiği görülmüştür. “Bu kusurların en erken farkına varılanı ve özellikle 19. yüzyıl sonlarından itibaren sıkça dile getirileni eser kayıplarıyla ilgilidir” (Behar, 2012, 161). “Bir diğeri ise; meşk repertuvar öğrenimiyle teknik öğrenimi ayırt etmez” (Behar, 2012, 172) şeklinde ifade edilmektedir. Genelde ve özelde ortaya çıkan bu aksaklıkları gider mek için Türk müziği eğitimine yönelik kaynak oluşturma ihtiyacı doğmuştur. Türk müziği keman eğitimindeki oluşturulan kaynaklara baktığımızda mevcut kaynakların azlığı göze çarpmaktadır.

Türk müziği keman icracılığında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay'ın keman icra tavırlarının öğretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaşılan ses kayıtlarında kullanmış oldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmış oldukları süslemeler, tartım değişikliği ile yapmış oldukları süslemeler, kullanmış oldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmış ve bu ses kayıtlarına barkod oluşturarak okurlara sunulmuştur. Bu sayede notaya aktarılmış icralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eşlik edilebilecek.

  • Açıklama
    • Türk müziği 20. yüzyıla kadar meşk adı verilen öğretim yöntemi ile öğretilmiş ve aktarılmıştır (Hatipoğlu, 2017, 5). Bir nevi öğrencinin, hocanın icrasını taklit ederek eseri ezbere alma yöntemi olan meşk sisteminde zamanla öğrenim ve öğretim süreci içerisinde bazı aksaklıklar meydana geldiği görülmüştür. “Bu kusurların en erken farkına varılanı ve özellikle 19. yüzyıl sonlarından itibaren sıkça dile getirileni eser kayıplarıyla ilgilidir” (Behar, 2012, 161). “Bir diğeri ise; meşk repertuvar öğrenimiyle teknik öğrenimi ayırt etmez” (Behar, 2012, 172) şeklinde ifade edilmektedir. Genelde ve özelde ortaya çıkan bu aksaklıkları gider mek için Türk müziği eğitimine yönelik kaynak oluşturma ihtiyacı doğmuştur. Türk müziği keman eğitimindeki oluşturulan kaynaklara baktığımızda mevcut kaynakların azlığı göze çarpmaktadır.

      Türk müziği keman icracılığında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay'ın keman icra tavırlarının öğretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaşılan ses kayıtlarında kullanmış oldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmış oldukları süslemeler, tartım değişikliği ile yapmış oldukları süslemeler, kullanmış oldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmış ve bu ses kayıtlarına barkod oluşturarak okurlara sunulmuştur. Bu sayede notaya aktarılmış icralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eşlik edilebilecek.

      Stok Kodu
      :
      9786057809964
      Boyut
      :
      21.00x29.00
      Sayfa Sayısı
      :
      168
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019-09
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,02   
      42,05   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      21,02   
      42,05   
      3
      14,29   
      42,86   
      6
      7,28   
      43,66   
      9
      4,94   
      44,47   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,02   
      42,05   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,02   
      42,05   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,02   
      42,05   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,42   
      43,26   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      40,43   
      40,43   
      2
      20,22   
      40,43   
      3
      14,02   
      42,05   
      6
      7,21   
      43,26   
      9
      4,90   
      44,07   
      12
      3,74   
      44,88   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat